Dobre doświadczenia klienta warunkują powodzenie w biznesie. W jaki sposób o nie zadbać? Wyniki nowego badania ING

Materiał promocyjny ING Banku Śląskiego
Współcześni przedsiębiorcy dla swoich klientów często robią rzeczy niemożliwe. Wiedzą, że ich dobre doświadczenia wpłyną na to, czy ponownie wrócą, aby kupić produkt lub usługę oraz czy swoją pozytywną rekomendację przekażą dalej. Okazuje się, że pozyskiwanie nowych klientów oraz utrzymanie zadowolenia tych stałych jest, obok zachowania rentowności biznesu, jednym z największych wyzwań współczesnych przedsiębiorców.

Aż 80 proc. z nich zauważa, że w przeciągu ostatnich 5 lat oczekiwania klientów znacząco wzrosły, a ponad połowa osób rozwijających firmy upatruje przyczyny tych zmian w nowych technologiach – tak wynika z najnowszego badania na temat aktualnych wyzwań firm, które powstało na zlecenie ING Banku Śląskiego.

ING kładzie nacisk na cyfryzacje i proponuje startującym przedsiębiorcom rozwiązania, które od pierwszego dnia ułatwią im prowadzenia własnej firmy oraz wesprą ich w odpowiadaniu na rosnące oczekiwania klientów.

Osoby, które decydują się na rozpoczęcie własnego biznesu, mogą w ING otrzymać wsparcie biznesowego eksperta przez wideo, który podpowie, jakie produkty i narzędzia warto wybrać już na starcie. Mają możliwość, aby skorzystać też z darmowej aplikacji eTerminal oraz zawnioskować o leasing auta od pierwszego dnia prowadzenia własnej firmy.

Z jakimi wyzwaniami mierzą się przedsiębiorcy w 2024 roku?

Współcześni konsumenci są świadomi swoich potrzeb, a także ogromnej konkurencji na rynku towarów i usług. Kupują przede wszystkim produkty, które ich przekonują oraz decydują się na usługi o wysokiej jakości.

Przy podejmowaniu decyzji zakupowych korzystają również z poleceń innych klientów oraz zapoznają się z opiniami na temat danego przedsiębiorstwa. Konsumenci nie wracają do firm, które nie udzieliły im odpowiedniego wsparcia lub potraktowały ich niewłaściwe.

80 proc. przedsiębiorców i 77 proc. osób planujących założyć firmę uważa, że oczekiwania konsumentów wzrosły na przestrzeni ostatnich 5 lat. Zdaniem tych, którzy prowadzą już własne firmy, odpowiedzią na te wymagania są m.in.: sprawna obsługa klienta oraz personalizacja oferty. Obok kwestii związanych z rentownością, sprostanie tym oczekiwaniom stanowi jedno z kluczowych wyzwań w rozwoju firmy.

Ponad połowa ankietowanych wiąże wspomniany wzrost oczekiwań z nowymi technologiami. Według 55 proc. przedsiębiorców, wymagania dotyczą zdalnej realizacji usług. Taka sama grupa respondentów upatruje ich w obszarze rozliczeń bezgotówkowych.

W jaki sposób przedsiębiorcy postrzegają trudności?

Sposób, w jaki przedsiębiorcy postrzegają wyzwania, różni się w zależności od tego, na jakim etapie rozwoju jest ich firma. Ci, którzy dopiero myślą o założeniu własnego biznesu często mają inne spostrzeżenia na temat potencjalnych wyzwań niż ci, którzy od już od lat się z nimi mierzą.

Osoby, które dopiero planują założenie firmy, najbardziej obawiają się formalności, np. związanych z ZUS-em, rozliczaniem podatków, księgowością, śledzeniem zmian w przepisach (63 proc. badanych).

W przeciwieństwie do nich, przedsiębiorcy z co najmniej 5-letnim doświadczeniem upatrują trudności w pozyskiwaniu nowych klientów oraz sprawianiu, by dotychczasowi powracali. Budowanie relacji z konsumentami jest w tym przypadku ważne, ponieważ aż 49 proc. ankietowanych z tej grupy wskazało, że stali i powracający klienci generują znaczącą część przychodów ich firmy.

Jak ING wspiera przedsiębiorców?

Spełnianie oczekiwań konsumentów to obecnie kluczowy czynnik determinujący dalszy rozwój firmy. Zdobywanie pozytywnych rekomendacji od zadowolonych konsumentów ma natomiast kluczowe znaczenie dla tego, czy w przyszłości wrócą albo, czy będą polecać firmę dalej. W omawianym badaniu, zarówno początkujący, jak i doświadczeni przedsiębiorcy wskazali sprawną obsługę klienta jako najważniejszy element, które przekłada się bezpośrednio na polecanie ich usług.

Nie powinniśmy zatem postrzegać nowoczesnych technologii jedynie jako wyzwań, ale traktować jako nowe perspektywy i możliwości do rozwoju.

ING dostrzega wyzwania, z jakimi mierzą się współcześni przedsiębiorcy. Osoby zakładające i prowadzące firmy mają dużo obowiązków, dlatego dostarcza im wygodne cyfrowe rozwiązania. Wspiera ich, aby mogli zająć się tym, co dla nich najważniejsze – klientami oraz rentownością biznesu.

Przy pomocy aplikacji Moje ING przedsiębiorcy nie tylko założą konto firmowe, ale także załatwią większość spraw bankowych. Mogą skorzystać ze wsparcia biznesowego eksperta przez wideo, darmowej aplikacji eTerminal oraz leasingu auta od pierwszego dnia.

Biznesowy ekspert od ING przez wideo i telefon

Pomaga przedsiębiorcom w rozwiązywaniu problemów i dostosowywaniu działalności do bieżących potrzeb rynku. Spotkania z ekspertami można umawiać na stronie www.ing.pl, wybierając datę, godzinę oraz formę spotkania, co dodatkowo podkreśla elastyczność i dostosowanie do potrzeb klientów biznesowych.

Ekspert pomoże założyć konto firmowe, podpowie, co przyda się już na starcie i co warto uruchomić od pierwszego dnia w aplikacji bankowej.

Terminal w telefonie bez opłat

Aplikacja eTerminal od ING umożliwia przyjmowanie płatności na telefonie lub tablecie w dowolnym miejscu. Akceptujemy płatności kartami Mastercard, Visa oraz portfelami cyfrowymi: Apple Pay i Google Pay, a także BLIKIEM. Firmy, które chcą korzystać z aplikacji, podpisują umowę w pełni zdalnie, w bankowości internetowej Moje ING lub ING Business.

Pieniądze są szybko dostępne na koncie firmy – najpóźniej do godziny 10.00 w następnym dniu roboczym. Przedsiębiorca nie ponosi żadnych kosztów stałych, jedynie prowizję od transakcji. Startująca firma może skorzystać z oferty programu Polska Bezgotówkowa i przez 12 miesięcy nie ponosi żadnych kosztów. Dodatkowe 2 miesiące bez opłat otrzymuje od ING.

Leasing auta w aplikacji od pierwszego dnia

Każda firma może zawnioskować o leasing auta w ING już od pierwszego dnia działalności. Decyzję o leasingu otrzyma w ciągu 24h. Klient korzystający z Mojego ING załatwi wszystkie formalności w bankowości mobilnej: złoży wniosek, podejrzy umowę i polisę, faktury i rozliczenia. Całkowicie zdalnie może także podpisać umowę podpisem kwalifikowanym.

ING finansuje pojazdy w PLN oraz EUR na okres nawet do 72 miesięcy. Biorąc leasing pojazdu elektrycznego w ING, firma nie zapłaci za rejestrację oraz może skorzystać z dopłat w ramach Programu „Mój Elektryk”.

O badaniu

Badanie przeprowadzono na panelu Ariadna na zlecenie ING Banku Śląskiego w dniach 8–18 grudnia 2023 roku metodą CAWI. Badanie przeprowadzone na ogólnopolskiej próbie osób posiadających działalność gospodarczą lub ze wspólnikiem dłużej niż 5 lat na rynku oraz na ogólnopolskiej próbie planujących założyć własną firmę (działalność gospodarczą) w ciągu najbliższych 12 miesięcy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Dobre doświadczenia klienta warunkują powodzenie w biznesie. W jaki sposób o nie zadbać? Wyniki nowego badania ING - Strefa Biznesu

Wróć na skawina.naszemiasto.pl Nasze Miasto